Direktlänk till inlägg 10 oktober 2014

-

Av Miss X - 10 oktober 2014 09:31





Idag ska du inte ruttna bort

 

Jag är inte rädd. Jo, det är du visst. Vad skulle hända om vi gav upp allt och bara hade varandra istället? Hade du vågat? Nej. Du är feg. Du är en idiot, precis som jag. Löven har börjat ändra färg nu. De faller snart. Bladen kommer vissna och ruttna bort i marken. Precis som jag. Jag kommer vissna och ruttna bort i marken. Gör allt liv det till slut? Fåglarnas kvitter, jag ler. Jag kan inte sluta drömma om att kunna flyga. Precis som fåglarna. Flyga bort från verkligheten. Den skrämmer mig. Min fantasi är så mycket bättre. Även fast det mesta i min fantasi inte är bra. Varför undviker ni min närvaro? Samma människor ser jag varje dag. Samma plats. Vad heter ni? Var bor ni? Vad tänker ni? Är ni lika galna som jag eller värre? Vinden är kall idag, borde ha tagit min jacka. Även fast den är blöt sen jag var i skogen. Men det är bättre än ingen jacka alls. Kanske om jag ställer mig närmare kanten? Nej. Dumma tanke. Tänk på något annat. Ett djupt andetag. In. Ut. Jag känner vibrationerna i marken från tåget. Det kommer snart. Dumma tanke. Sluta. Vad händer när livet tar slut, förutom att vi ruttnar bort? Föds man igen eller svävar man bara runt i ett parallellt universum? Jag har alltid trott på det övernaturliga. Det måste finnas något efter det livet jag lever nu. Det kan ju inte bara ta slut så där. Tåget närmar sig allt mer nu. Dumma tanke. Jag får ta ett steg tillbaka, för säkerhets skull. Vinden tar tag i mitt hår och jag rycks nästan med när tåget kör förbi. Dumma tanke. Jag får se upp var jag sätter fötterna nu, det där extra trappsteget brukar inte fällas ut. Idioter. Ta ett djupt andetag. Idag ska du inte ruttna bort. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

-

Av Miss X - 8 oktober 2014 20:46


Det förbjudna   Varför kollar han inte på mig? Tycker han inte jag är vacker längre, har han tröttnat på våra möten? Jag vet inte, jag borde bara flyta med och låtsas som att jag inte tänker på det på det sättet. Var ska vi gå nu, svänger han i...

Presentation

17årig svår tjej som behöver någonstans att skriva ner sina sjuka tankar, idéer och noveller.
Allt jag skriver handlar om saker jag varit med om eller saker jag funderar över. Vågar du läsa?

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Oktober 2014
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards